Narzędzia dla content designera

Każdy community manager czy content designer potrzebuje kilku narzędzi, żeby dobrze wykonywać swoją pracę. Liczba tych narzędzi powiększa się, gdy w CV brakuje umiejętności korzystania z programów graficznych. Poniżej zestaw darmowych, prostych w użyciu narzędzi, które powinny pomóc początkującym social media ninjom.


Fotor.com – Photoshop dla community managerów. Możemy zrobić kolaże zdjęć, HDR, kartki świąteczne, retusz zdjęć, dodać naklejki, a nawet cover photos dla wszystkich popularnych społecznościówek. Zdecydowana większość funkcji jest za darmo, pozostałe wymagają od nas rejestracji, czyli podzielenia się adresem email.

Fotor daje sporo zabawy i warto poświęcić mu godzinę lub dwie aby przejrzeć wszystkie funkcje i możliwości. Zdecydowanie polecam! Poza tym można go ściągnąć na urządzenia mobilne z Androidem i iOSem.

Infogr.am – Nie potrzebujemy też znajomości programów graficznych jeśli chcemy zrobić infografikę. Wystarczy 12 dolarów na wykupienie miesięcznego dostępu do wersji pro infogr.am. Wtedy, na zasadzie drag&drop możemy stworzyć własną, unikatową infografikę. Podobnie jak w Fotor.com, możemy skorzystać z wielu ciekawych dodatków: dziesiątek różnych wykresów, map, zdjęć, wideo. Stworzoną infografikę możemy embadować na stronie lub zapisać w pliku jpg/png. W tym pierwszym przypadku mamy możliwość tworzenia animowanych wykresów.

Hootsuite.com – kolejne narzędzie, które jest tak naprawdę… kombajnem różnych przydatnych narzędzi. Zaczynając od dodawania wielu profili, z różnych serwisów społecznościowych, poprzez generowanie strumieni powiadomień, na których nam szczególnie zależy, narzędziach analitycznych, planowaniu postów, a skończywszy na podpinaniu do panelu takich aplikacji jak Salesforce, SurveyMonkey, DropBox i wielu, wielu innych.

Polecam dodanie strumienia wiadomości z Facebooka. Otrzymacie wtedy wszystkie wpisy generowane przez znajomych i polubione fan page – może wtedy docenicie edge rank ;-)

Oczywiście nie ma nic za darmo. Hootsuite oferuje trzy pakiety: darmowy, pro i enterprise. Bezpłatny pozwala nam na dodanie 3 profili i 2 kanałów RSS. Pro, który kosztuje 10 dolarów za miesiąc (czyli prawie darmo), zwiększa liczbę profili do 50, co powinno zadowolić nawet najbardziej zapracowanego community managera. W enterprise mamy wszystko, bez limitów i z kilkoma dodatkowymi funkcjami takimi jak geolokalizacja wpisów.

Firma chwali się, że 744 korporacje z rankingu Fortune 1000 korzystają z Hootsuite. Sam też Was zachęcam do przyjrzenia się narzędziu i wykupieniu konta pro. 30 PLN miesięcznie za ułatwienie codziennej harówki to cena jednego burgera.

::

Na dziś to tyle. W myśl zasady „najciemniej pod latarnią” polecam przyjrzeć się dobrze narzędziom oferowanym przez samego Facebooka: Power Editora, który również pozwala planować posty i zarządzać ich promocją oraz Insights, czyli dobrze (albo i nie) statystyk.

Właśnie z powodu Insights, które w przeciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło, nie zamieściłem w zestawieniu Sotrendera, Socialbakers lub innego podobnego narzędzia. W swojej pracy nie mam potrzeby zaglądać do innych narzędzi oprócz Insights. Nie interesuje mnie wyścig o to, kto ma „dłuższego”. A jeśli nawet taka pokusa nadchodzi, to za darmo mogę dodać wybrane fan page do obserwowanych i porównywać liczbę fanów i ich zaangażowanie. Wyznaję też zasadę, że „jesteś tak dobry, jak Twój ostatni post”, a ich statystyki są podane obecnie przez Facebooka bardzo szczegółowo i w bardzo przejrzystej formie.

::

Jakich narzędzi używacie w codziennej pracy? Podzielcie się swoimi doświadczeniami!

2 myśli nt. „Narzędzia dla content designera

Odpowiedz na „~Systemy alarmowe i monitoringAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>